Nya Zeeland – England 1-0

THE DESTRUCTORS/GRIPPER
Les fleurs de mal
CDEP
Rowdy Farrago, 2010

GripperDestructorsÅterigen sätter jag tänderna i The Destructors, ett band som jag efter många försök ännu inte tagit till mitt hjärta. Denna gång har de fäst sitt material på en delad EP med det Nya Zeeländska bandet Gripper som jag tar mig an alldeles strax.
Inte blir jag så övertygad denna gång heller men jag tror att det ändå kan vara några av de bättre låtarna som Destructors spelat in. Fortfarande är det ganska platt jämfört med andra storheter inom samma genres, typ punkig rock och Oi!, jag tröttnar direkt. Jag tror att man lätt blir bortskämd av andra band som har bra melodier och hookiga refränger och det har faktiskt inte det här bandet.
Gripper däremot, låter lite roligare. I grunden är det någon sorts punkrock som får mig att tänka lite på 77-punk/Oi! men lite ”riffigare”, eller jag vette faan… Svårt att beskriva men väldigt trevligt att lyssna på. Bäst är helt klart låten ”Cunty nose”, som verkligen förtjänar uppmärksamhet.

http://www.myspace.com/oigripper
http://www.destructors666.com/

Kommentera

