Bra musik, dålig sång

STERILE HERMAPHRODITE
Big Fat Pussy Club
CDs
Victory By Fire Records, 2011

Sterile-Hermaphrodite-Big-Fat-Pussy-ClubGruppen har släppt en del annat sen den här skivan kom men jag kör på att skriva om denna även om de kanske har utvecklats åt något helt håll sen denna spelades in.
Jag vill framhäva det positiva med Sterile Hermaphrodite och det är att deras musik är väldigt bra. Riffen är lagom tunga och intressanta, på gränsen där den smutsiga punken möter hardcore utan att luta över i alltför mycket tråkigt tuggande och gitarronani. Ibland är det ganska skönt mekaniskt, ungefär som när The Hives ville låta som Devo för några år sedan.
Jag hade superdiggat gruppen om det inte vore för den övriga stilen och då menar jag sången… Det är här som hela punkstämpeln suddas ut till att bli någon form av emodoftande poppig hårdrock typ…Jag kan inte relatera till liknande band, men det är falsettstilen som jag tyvärr inte lirar så mycket med och den är ganska dominerande.
Som sagt, jag är för dåligt insatt i den stil som bandet tydligen seglar in i men jag vill verkligen påpeka att låtarna faktiskt är väldigt bra trots att jag inte är helt med på noterna. Favoriter bland låtarna får ändå bli On Top Of My Lungs och The Silverback.

HEMSIDA

4 svar to “Bra musik, dålig sång”

  1. Splendide post pour ne rien changer

  2. Pensiuni Moeciu De Jos

    Thanks for sharing your info. I really appreciate your efforts and I
    will be waiting for your next post thanks once again.

  3. Since the admin of this site is working, no doubt very soon it will be famous,
    due to its quality contents.

Kommentera

